måndag 15 augusti 2016

Jag är tillbaka, om ni vill eller inte!

Det var ett tag sedan! Det var inte meningen att det skulle bli nån bloggpaus, men det blev det ändå. Våren och försommaren är så intensiv i trädgårdsbranschen så jag hittade aldrig riktigt nån tid eller ork att skriva, sen blev det semester och ja ni vet... Men nu är jag tillbaka, vare sej ni vill det eller inte!
 
Vi har kommit till mitten av augusti redan och mina barn började i skolan idag. Junior började på ettan så det betyder att båda mina barn går i skolan nu. Det är inte klokt egentligen. Själv blir man nu inte äldre tycker man ju. Men det är ju lika för alla.


Men hade tänkt presentera någon för er. Vi har ju fått tillökning i familjen så att säga. I slutet på maj kom han, Karika Maximilian. Han är nu 5 månader gammal. De som följer mej på Instagram har sett den här bilden förr,  men jag tycker den är fin så jag använder den igen.
 
Han är en snäll och gosig hund men han är som valpar är mest. Han tuggar och biter sönder det ena och det andra. Senast tuggade han sönder sladden till Eriks nyinköpta höj- och sänkbara skrivbord! Det var inte så populärt... Tur att det inte fastnade i högsta läget!
 
Om man ska jämföra våra hundar raserna emellan så är ju nog jämthundarna väldigt lugna och stillsamma hundar om man jämför med taxen Bosse. De är lätta att lära och de lyssnar när man pratar med dem. Bosse är Bosse och han gör lite som han anser är bäst..
 

Ha det bäst!
 
Lena
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar