söndag 21 februari 2016

Typiskt!

Varit en lugn Söndag idag. Har minsann inte brutit några större berg idag, på sin höjd nån mindre sten. Försökte tappert skriva ett protokoll från senaste hem och skola mötet, men som ni kan se på bilden var det med viss svårighet som det blev gjort. Den lilla sötnosen som ska vara med över allt. De är lustiga de här djuren, åtminstone katterna är experterer på att liksom bara lägga sig mitt i det man håller på med.

 
 Sen så var det ju det här med sjukstugan då, lilla sonen fick flunsa i fredags kväll och ligger ännu utslagen, stackars liten. Men jag tycker ändå att han är en tapper liten en, misstänker att vi vuxna nog skulle gnälla en hel del mera än vad han gör om vi insjuknade. Så nu håller vi alla tummar och tår för att ingen fler skall insjukna.
   Den här helgen har bestått av det här mer eller mindre.
 
 
Så till det enda projekt som jag kommit igång med den här dagen då. Jag slet ner gardinerna från fönstren i vardagsrummet,  till mannens stora förtret. Vad ska det där vara bra för, undrade han buttert, man ser ju inte TV:n för det blänker så från fönstren!!! Men det är ju ljuuust säger jag då! Inser att jag får fixa nån kompromiss där för husfridens skull. Och för att det blev liite liite kalt, men ljust blev det ju.  Heh! Jag ska sy nya gardiner säger jag, det tar inte nån lång stund, tyget har jag redan. Han tittar på mej med den där minen som säger "Joo sääkert"
Jo det är säkert säger jag, och menar det också, det tar inte nån lång stund att fixa det. Och det skulle det inte ha gjort heller om jag inte plötsligt kommit ihåg att jag fört symaskinen till min mamma. Så nu får det vara ljuuust i vardagsrummet tills jag fått hem symaskinen igen. För hänger upp de gamla igen det gör jag bara inte...
..hoppas jag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar