söndag 1 januari 2017

What you think; you become!

Nyårsdagen, en dag för eftertanke och visioner. Varje år summerar jag året som var och skriver upp mål för det kommande året. Förra året lovade jag ju att börja blogga som ni kanske minns och det har jag gjort, även om jag nog skulle önska att jag var mera aktiv. 

Jag brukar inte ge några löften, men jag försöker lista saker som jag gillar och saker som jag vill förbättra under året. Och vet ni det funkar faktiskt. Att kasta ut diffusa nyårslöften om att börja motionera mera fungerar av erfarenhet inte. Det måste vara mera precist än så. Jag lyckas väl inte alltid med mina mål, men att skriva ner dem gör att jag faktiskt kan hålla koll på om de har blivit så som jag ville. Jag måste skriva ner dem för jag kommer inte alltid ihåg sen vad jag har haft för mål och önskningar. Haha




Något jag kommit att lära mej är att man får det resultat som man förväntar sig. Det här citatet har jag på kylskåpet som en påminnelse varje dag.


Jag är övertygad om att om man tänker i negativa banor hela tiden så får man negativa resultat. Dessutom så är det ju så att även om man försöker tänka positivt och peppa sig själv så har vi alla en liten jäkel som sitter på axeln och viskar i ditt öra. Hen viskar; "du kan inte" "varför skulle du kunna?!" "du vågar inte", "du är inte tillräckligt bra". Det är den lilla rösten man måste komma underfund med. För när man väl har lärt sig höra när den sticker fram sitt fula tryne, då kan man gå hur långt som helst! Jag har identifierat den där rösten och jag jobbar varje dag med att få den att hålla tyst. Det lyckas inte alltid, men denna lilla lapp som finns på kylskåpet påminner mej om att jag ska försöka tänka på vad jag tänker och känner och på att ingen dröm är för stor.

Jag önskar att 2017 blir ett fantastiskt år för oss alla!

Lena




2 kommentarer: