måndag 13 februari 2017

Älskade unge!


Det har varit tyst ett tag här på bloggen nu, jag har inga ursäkter, jag har bara inte haft nån inspiration. Jag ska bättra mej. Jag tror att det är avsaknaden av ljus som gör att jag inte riktigt hittar nån inspiration, men nu blir det ju ljusare tider igen och med ljuset kommer livet.

Helgen som var gick i kalasets tecken. Junior i familjen fyllde 8 år! Det känns lika otroligt vare gång nån av barnen fyller år, det går så fort och de blir så stora.

Min lilla kille som är så klok och som har så mycket skratt och bus i sin lilla kropp. Han som älskar djuren lika mycket som jag. Det värmer mitt hjärta när jag ser honom med våra djur. Jag brukar tänka att man kan se på en människa vad det är för en typ genom att se hur de behandlar djur. Ska jag vara helt ärlig så påverkas jag en hel del av det när jag väljer vem jag umgås med! När jag ser på min son så tänker jag att det bådar gott för framtiden, för han är och har alltid varit, otroligt snäll med djuren. Han förstår dem och kommunicerar med dem helt naturligt.


Det är inte bara våra egna djur som han gillar. Jag vet nog var de flesta myrstackar finns häromkring. Vi har nog krupit omkring på alla fyra många, många gånger han och jag och kollat om myrorna har vaknat eller sökt efter andra insekter.

Humlor var han så förtjust i när han var mindre, han tyckte så mycket om dem och han ville klappa dem eftersom de var så gulliga. Det gick inte jättebra att klappa en humla, det vet han nu...

Min lilla son, jag önskar att du när du växer upp alltid ska få vara den du är, att du ska våga gå din egen väg och göra det du brinner för. Jag hoppas att du vet att vad som än händer i livet så finns jag alltid där för dej. Och jag hoppas att jag kan lära dej, precis som din syster, att lycka är en inställning till livet, inget man uppnår.

Må lyckan stjärnor alltid lysa på din väg Leo!
Mamma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar