söndag 23 oktober 2016

To go bananas!

 
 
Jag önskar att jag hörde till den kategorin människor som har EN hobby och som förfinar den färdigheten till fulländning. Som verkligen är jätteduktiga på det som de gör.
Om vi tar stickning till exempel, det finns ju många som är helt fantastiska på det. Som stickar och stickar och allt blir bara helt underbart. Men jag hör inte till den kategorin av människor.
 
Jag hör till den där kategorin som vill prova på alla möjliga saker och som blir helt BANANAS över en ny hobby. Jag går helt in i det jag för ögonblicket råkar vara intresserad av. Köper alla möjliga tillbehör och håller på med det heela tiden! Sen tröttnar jag på det och alla grejer bara ligger där i skåpet och tittar anklagande på mej.
 
Mina hobbier har varit allt från akvarellmålning och oljemålning till luffarslöjd, silversmycken, körsång och att sy Tilda-dockor och dessutom ritande och målande i största allmänhet.
 
Ibland får jag nog något "il" och gör något smycke eller syr nån docka men för det mesta så ligger allt mitt hobbymaterial i skåpen och väntar på mina "il".
 
Finns det fler än jag som lider av det här syndromet? "Nyahobbyerhelatidensyndromet"
 
Här är till exempel några Tilda-dockor. Jag drömde om småblommiga tyger på natten när jag började sy de här.
 


 Julänglar
 
Jultomtar
 
 
 
Ett tag gjorde jag dörrkransar av olika slag

 
Sen var det ju mina silversmycken då. Jätteroligt och rätt så pillrigt. Detta är ett armband gjort i sterlingsilver 925 och turkoser. Armbandet är gjort helt för hand.
 
Den kreativa kraften slår alltid till som värst på hösten. Jag vet att det är så för många andra också. När det börjar bli mörkt och eländigt därute så är det ju en tröst att ha något att ta för händer.
 
Om jag skulle inventera i mina skåp nu och se vad jag ska ta mej för.
 
Ha en bra söndag!
Lena
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar