söndag 9 oktober 2016

Hundkläder?

Jag får nog lov att säga att jag alltid varit lite skeptisk inför att hundar ska ha kläder på sig. Har liksom inte sett behovet av det. Inte före nu. Det uppstod liksom ett behov när Bosse blev opererad och hälften av han päls blev bortrakad.
De som har tax vet att taxar fryser! De vill allra helst ligga under filten och mysa. De gillar heller inte att gå ut när det regnar.
Så alltså behöver Bosse nu kläder inför vintern! Det får va hur det vill med det där att hundar inte ska behöva kläder. Nu behöver han det!
 
En stickad tröja är beställd, jag vet mina begränsningar så jag ids inte ens försöka själv. Eriks gudmor Anita är en hejare på att sticka så hon ska sticka en tröja åt honom. Men själv är jag inte så illa på att sy så jag tänkte att det nog inte är så svårt att sy en liten jacka åt en liten hund. 
 


 
 
Sagt och gjort, jag grävde i tyglagren och hittade en bit vit fleece och en bit av ett vaxat tyg.
Ett mönster var inte så stor sak att göra, det var lite värre att prova på honom, han ville så gärna provsmaka mönstret.  
Hur som helst så fick jag till slut ett mönster som var passligt och då var det ju bara att klippa och sy.
 
 
 
Blev det inte ganska tjusigt? Han verkar faktiskt gilla den också.
 
Ha en fortsatt fin söndag!
Lena
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar