tisdag 12 januari 2016

Att sno en idé..

Var på trettondags supé i Malax med min man i lördags. Jättekul var det på alla vis. Träffade vänner och bekanta som jag inte träffar varje dag. Men det skall inte detta inlägget handla om, nej det ska handla om något helt annat. På denna fest fanns nämligen en otroligt fin skylt som någon duktigt person eller personer gjort. Dessvärre tog jag inget foto på den men jag kan beskriva den istället. Det var bokstäver utskurna i guldpapper som var fastlimmade på vita pappersark, dessa i sin tur hängde på ett snöre, som på tvättlina ungefär. Superfint var det!  Såå nu till rubriken då, att sno en idé! Jag snodde nämligen idén och gjorde om den lite. Jag kom på att det nog skulle bli fina dörrskyltar till barnens rum det där så sagt och gjort.

Jag printade ut bokstäver i lämplig storlek
 
 
 sedan skar jag ut dem men man kan såklart klippa också
 
 
 Molly granskar...
 
 
 Leo valde vilka färger hans bokstäver skulle vara
 
 
 Rita runt bokstäverna. Rita gärna spegelvänt så att du kan skära
från baksidan, det blir snyggare så.
 
 
 Limma fast dem på vitt papper.
 
 
 

 
 Han ville absolut ha en döskalle också så det blev det!
 

 
 Linnéa ville ha sina bokstäver i regnbågens färger.

 

 
Även Morgan granskar så allt går rätt till.
 
 
Jag har en märklig förmåga att alltid göra saker på golvet. Jag har ett arbetsbord där jag kan göra sådana saker som det här men av någon mystisk anledning så sätter jag mej alltid på golvet och jobbar där. Därför händer det sig att jag har små hjälpredor då jag jobbar också...

2 kommentarer: