torsdag 7 januari 2016

Kära små kompisar


Tänkte presentera våra djur eftersom de nog kommer att figurera en hel del här på bloggen. Barnen låter jag bli att presentera tills vidare, de får godkänna sin medverkan här själva.
I vår familj finns det förutom människorna alltså även några fyrbenta familjemedlemmar. Två hundar och två katter. Dessutom finns en tredje hund på önskelistan här så det är möjligt att en sådan dyker upp till våren. Så länge jag kan minnas har det funnits djur i mitt liv. I föräldrahemmet fanns det många hundar och nån katt och jag älskade dem allihop! Jag kommer ihåg att när jag skrev i mina kompisars "Mina vänner-böcker" och skulle fylla i "Mitt drömyrke" så skrev jag "hunduppfödare". Drömmen om att någon gång ha egen kennel finns förstås kvar. Kärleken till djuren har inte blivit svagare med åren, tvärtom. Alla våra djur är våra familjemedlemmar och bor inne med oss. Dagtid när vi jobbar vistas de ute, hundarna i sina rastgårdar, men annars är de med oss.

Det här är vår jämthund Ria. Den snällaste  och klokaste dam man kan tänka sig. Gillar att busa i snön och jaga älg förstås! Hon är snäll och klok och trygg. Hon är väldigt förtjust i att spela fotboll. Den här bilden är från ifjol som ni kan se av mängden snö.
 
Så har vi strävhåriga taxen Bosse. Han är en busig liten rackare med stor personlighet. Han gillar att jaga rådjur och vitsvanshjortar. Han är vår lilla soffpotatis som vill ligga i soffan med oss, gärna med alla fyra tassarna i vädret. Detta är min absoluta favorit hundras!  Jag skulle dock inte rekommendera dem som första hund åt någon som inte är van med hundar. Trots sin litenhet är det en hund som kräver ett tydligt ledarskap! De är väldigt envisa och har en mycket stark jaktinstinkt och måste få jaga, den mår inte bra av att vara sysslolös, då börjar den hitta på bus...
 
 
Det här är Morgan, vårt lejon. Långhårig och fluffig och snäll. Han är en cool snubbe och även han är en riktig jägare.
 
Och det här är Molly, hans syster. Hon är en blyg liten fröken men ett riktigt litet gosetroll. Hon är väldigt pratsam och berättar att hon är hungrig, och det gör hon för det mesta.
 
 
 
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar