fredag 1 januari 2016

Ett nyårslöfte

 


Så har då 2015 fått ge vika för ett nytt år. 2015 var ju ett år som på många sätt kantats av oroligheter, krig och våld men för min egen del var det året då jag på allvar förändrade mitt liv. Jag fick min trädgårdsmästarexamen och bytte arbete från närvårdarens till trädgårdsmästarens. Något jag inte ångrat en sekund!

Jag brukar inte ge några nyårslöften, dels för att jag inte lyckas hålla dem och dels för att jag aldrig kommer på nåt bra att lova.. Men NU har jag kommit på det, det ultimata nyårslöftet! Jag ska nämligen börja blogga! Jag har tänkt på det i evigheters evighet men aldrig riktigt kommit till skott så det är nu eller aldrig jag ska börja! Jag bloggar redan i arbetets tecken, så helt nytt är det inte men det där att skriva om sig själv är svårare än att skriva om jobbrelaterade grejer. Men nu inleder jag det nya året, 2016, med detta första inlägg! Lite läskigt är det allt...


Ja vem är jag då? Jag ska väl ta och berätta lite om mej så ni vet vem ni har att göra med.
 
Jag är alltså österbottning, mamma, fru, tidigare närvårdare numera trädgårdsmästare, djurvän, lite galen, ganska snäll, livrädd för slalombackar, pratglad, konstnärlig, förtjust i salmiak och tjaa det är väl det..
Äh det är jättesvårt att beskriva sig själv, vad man än skriver låter det lite krystat. Man har ju en bild av sig själv och andra har en annan. Man vill ju inte heller beskriva alla de dåliga sidorna man har och gör man det så brukar det bli saker i stil med dåligt morgonhumör och sånt som inte är så hemskt egentligen.
 

Men, en sak som jag verkligen gillar är att skriva! Jag har alltid skrivit dagbok, det har varit min tillflykt och det som fått mej att rensa tankarna. Under åren som mina barn har varit riktigt små har jag inte skrivit så mycket, tiden har inte räckt till, men nu känner jag att behovet av att skriva gör sig påmint igen. Att börja blogga är ju förstås inte som att skriva dagbok, jag menar när man var yngre var man ju livrädd att någon skulle läsa ens dagbok medan man nu för tiden gärna vill att många ska läsa ens blogg. Och om ni gör det,  läser min blogg, så kommer ni antagligen att få läsa en hel del om trädgård och odling, om min familj och om våra djur.
 
Så varmt välkomna till min blogg!

 


4 kommentarer:

  1. Ja Lena, det skall bli intressant att följa Din blogg. Emellanåt tycker jag det är märkligt att Du tycks fortsätta där Anja slutade.... Trädgårdsmästare, bloggare -vad kan det måhända bli framdeles... —SPÄNNANDE.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur det går, jag har inte kommit igång än :)

      Radera
  2. Roligt att du nu tog steget! Lycka till med skrivandet!

    SvaraRadera