onsdag 14 september 2016

Kokosdeodorant


Ifall ni inte redan har det så ska ni nu få ett recept på världens bästa deodorant!
Jag har använt den här deon i flera år nu och den är verkligen helt fantastisk! Jag var nog lite skeptisk till den innan jag testade men jag blev omedelbart omvänd. Enklare recept finns inte!

1msk kokosolja
1msk potatismjöl
1msk soda/bikarbonat


Kokosoljan blir flytande i +25 grader så jag brukar lägga den i vattenbad och röra tills den blir klar och flytande. Sedan rör jag ner potatismjöl och soda/bikarbonat. Sen är det klart!
 
Bara att hälla upp på burk och börja använda!
 
Eftersom jag värmt upp oljan lite så brukar deon vara lite lös först. Jag brukar därför lägga in den i kylen en stund så att den ska få en fastare konsistens. Sen förvarar jag den i rumstemperatur i badrummet. Har man riktigt varmt inne så kan det vara bra att förvara den i kylskåpet. Glasburken har jag köpt från Ekosoppi i Vasa. Den rymmer 15ml så den är precis lagom för den här mängden.
 
Lycka till!
 
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar