torsdag 15 september 2016

Tantvarning!

Jag vet inte om det är tantvarning eller inte men nu har jag kokat äppelmos för första gången! Inte blev det perfekt men det blev mos och det smakade äpple.
 
Jag är jättelat när det gäller att följa recept. Använder i princip aldrig recept när jag lagar mat. Det brukar bli bra ändå. Nu när jag skulle laga äppelmos så tittade jag faktiskt på några recept för att få lite hum om det. Kom fram till att det inte var så noga och skred till verket.
Det blev helt ok fast jag använde lite för mycket vatten, så det blir säkert flera gånger som jag kokar äppelmos.
 
Fast rubriken säger tantvarning så tycker jag ju inte det egentligen. Jag tycker att det är viktigt att ta vara på det som naturen och trädgården ger oss. Så har jag blivit uppfostrad och så lever jag. Det mesta har jag ju lärt mej av min egen mamma förstås och nu för tiden har jag ju Eriks mamma också som lär ut smarta tips.
 
Tänk så mycket kunskap de besitter i de äldre generationerna! Tänk om man bara kunde ladda ner den! :)
Ta vara på den kunskapen gott folk, lär av de äldre för deras  kunskap är en gåva!
 
God natt på er!
Lena
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar